دکمه موبایل منو

اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی

در عصر حاضر روابط عمومی با به خدمت گرفتن شیوه‌ها و روش‌های نوین ارتباطی و مهارت‌های ارتباطی، بایستی حداکثر همکاری را جلب و بیشترین بهره‌وری را از رسانه‌های جمعی و مردم کسب کند. سیاست‌های اصلی حوزه روابط عمومی و تبلیغات کمیته امداد امام(ره) عبارت از اطلاع‌رسانی «سریع»، «صحیح» و «به موقع» از رویدادها و فعالیت‌های کمیته امداد امام(ره) و تبلیغ و ترویج و گسترش فرهنگ انسان‌دوستی و دستگیری از نیازمندان با استفاده از روش‌های نوین و بدیع و افزایش روحیه مسئولیت‌پذیری در قشرهای مختلف جامعه، گسترش فرهنگ اخلاق‌مداری، گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی جهت اشاعه فرهنگ نوع‌دوستی است. براساس اصل مسئولیت اجتماعی، بایستی با توجه به محوریت اخلاق و با حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی رفتار کرد و برای تحقق این هدف علاوه بر حضور در فعالیت‌های اجتماعی، ضروری است آن را به شکل یک سبک زندگی درآورد.
باور ما این است که پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور در گرو زدودن غبار فقر و استضعاف اقتصادی و اجتماعی از چهره نیازمندان جامعه است که امیدواریم با تأثیرگذاری و ایجاد جریان‌های مردمی و بسیج منابع عمومی، بتوانیم در راه نیرومندسازی ولی‌نعمتان خود اثربخش باشیم.
  • مدیریت، ساماندهی، انسجام و ارتقای کمی و کیفی امور تبلیغات، اطلاع‌رسانی در داخل و خارج از کشور و مستندسازی الگوها، دستاوردها و خدمات کمیته امداد امام(ره) به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه هدف؛
  • افزایش ارتباط و هدفمند نمودن اطلاع‌رسانی به جامعه ذی‌نفعان با توجه به اهداف و مأموریت‌های سازمانی؛
  • برقراری ارتباط سازنده و تعامل هدفمند به منظور اقناع افکار عمومی، پاسخگویی به نیاز مخاطبان، دولت‌ها، مؤسسات خیریه و عموم ایرانیان داخل و خارج از کشور؛
  • توسعه نظام پاسخگویی بهنگام در نهاد متبوع و ارتقای سرمایه اجتماعی؛
  • انعکاس مناسب و روزآمد فعالیت‌های کمیته امداد امام(ره) در میان گروه مخاطبان؛
  • ارتقای سطح اثربخشی نظام تبلیغات و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام(ره) و ایجاد هماهنگی در ارائه اطلاعات و اخبار مربوطه؛
  • ایجاد شبکه مطمئن، ارزان و تمام وقت در ارتباط دوسویه با مخاطبان؛
  • برقراری ارتباط مؤثر با حامیان و فعالان طرح‌های مشارکتی کمیته امداد امام(ره) و حفظ و نگهداشت آنان.
  • تعیین افق‌ها، تبیین روش‌ها و اجرای سیاست‌های اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام(ره)؛
  • همکاری با رسانه‌های جمعی جهت انعکاس مناسب عملکردهای بخش‌های مختلف کمیته امداد امام(ره)؛
  • پاسخگویی به ابهام‌ها و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص آنها؛
  • ترویج و تبلیغ طرح‌های مشارکتی سازمان و ارائه گزارش از پیشرفت آن؛
  • تهیه و اجرای طرح‌های تبلیغاتی سازمان؛
  • اجرای مناسب مراسم و مناسبت‌ها و افکار سنجی عمومی.
  • اطلاع‌رسانی فعالیت‌های حوزه‌های مختلف و برنامه‌ریزی و ایجاد ارتباط با رسانه‌های جمعی به منظور انعکاس و تبیین فعالیت‌های کمیته امداد امام(ره)؛
  • برنامه‌ریزی، اجرا و بهینه سازی ارتباط دو سویه کمیته امداد امام(ره) و مخاطبان با همکاری رسانه‌ها و گروه‌های اجتماعی؛
  • هماهنگی و برنامه‌ریزی برای انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی مقامات و مسئولان کمیته امداد امام(ره) با رسانه‌های مختلف؛
  • تهیه و گردآوری اطلاعات مورد نیاز از دفاتر کمیته امداد امام(ره) و فرآوری آن جهت ارسال به رسانه‌ها؛
  • رصد اخبار و رسانه‌ها و استخراج سئوالات، ابهامات و گزارش‌ها از روند اقدامات سازمان در رسانه‌ها و پاسخگویی به آنها با هدف اقناع و روشنگری افکار عمومی؛
  • برنامه‌ریزی و اقدام با هدف تنظیم تعامل مسئولان کمیته امداد امام(ره) با مردم و دریافت پیشنهادها، انتقادها، نظرات و خواسته‌ها و تلاش در جهت پاسخگویی به آن‌ها؛
  • تبلیغ و ترویج طرح‌های مشارکتی سازمان به منظور جذب مشارکت‌های مردمی در یاری‌رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه؛
  • سنجش افکار عمومی نسبت به بازتاب اخبار و رویدادهای فرهنگی، فعالیت‌های انجام شده در رسانه‌ها و انعکاس‌آن‌ها به مقامات کمیته امداد امام(ره) به منظور اتخاذ روش‌های مطلوب و بهره‌برداری از آنها در تدوین طرح‌ها و برنامه‌ها؛
  • انجام پژوهش‌های کاربردی به منظور یافتن راهکارهای جلوگیری و یا کاهش انتقادات و ابهامات موجود در تصویر کمیته امداد امام(ره) در میان رسانه‌ها، افکار عمومی و مردم؛
  • برنامه‌ریزی، هماهنگی، گردآوری، تأمین، حفظ و نگهداری اسناد و منابع اطلاعاتی نظیر کتب، نشریات، لوح‌های فشرده، محصولات سمعی و بصری و سایر اسناد و مدارک مربوط؛
  • برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه آرشیو فیلم و عکس مرتبط با کمیته امداد امام(ره)؛
  • برقراری ارتباط با واحدهای روابط عمومی مراکز و مؤسسات و مجامع فرهنگی و علمی و اطلاع رسانی داخلی و خارجی به منظور همکاری و تبادل اطلاعات از طرق مختلف از جمله عضویت، شرکت و مشارکت در برگزاری اجلاس‌ها، همایش‌ها و مراسم و فعالیت‌های مرتبط؛
  • تهیه و اجرای برنامه‌های مربوط به بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی، ملی و انقلابی.