دکمه موبایل منو

خدمات حوادث و سوانح

جبران بخشی از خسارات وارده به خانواده‌های نیازمند آسیب دیده ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی.

 

زمینه‌های ارائه خدمت:
۱. ارائه خدمات آموزشی و توجیهی برای مقابله با بلایا و کاهش آسیب‌ها به مددجویان با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط؛
۲. پیگیری و اجرای اقدامات پیشگیرانه به ویژه به‌سازی و مقاوم‌سازی مسکن؛
۳. همکاری با سازمان‌های متولی برای کمک‌رسانی فوری و ضروری به حادثه دیدگان؛
۴. اقدامات ضروری در خصوص رفع مشکلات بهداشتی، درمانی، روحی و روانی و تأمین مایحتاج؛
۵. فراهم کردن زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای و حوادث.

 

شرایط بهره‌مندی از خدمت:
۱. تأیید نیازمندی فرد حادثه دیده توسط مراجع ذی‌ربط؛
۲. احراز سکونت فرد در محل حادثه؛
۳. عدم امکان جبران خسارت توسط خود شخص یا بستگان؛
۴. حادثه دیدگان فاقد امکانات اولیه؛
۵. خانواده‌هایی که دچار تأملات روحی و روانی شده‌اند.

 

مدارک مورد نیاز جهت استفاده از خدمت:
۱. ارائه درخواست کتبی متقاضی؛
۲. گواهی مراجع ذی‌صلاح و تأیید شورای محل یا اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص بروز حوادث غیر طبیعی؛
۳. ارائه تصویر کارت ملی (در صورتی که عمق حادثه به اندازه‌ای باشد که مدارک خانواده از بین رفته باشد نیازی به ارائه مدارک هویتی نیست)؛
۴. تهیه و تنظیم گزارش مددکاری در صورت حوادث طبیعی و غیرطبیعی.

 

حداکثر مدت زمان بهره‌مندی از خدمت:
با توجه به نوع حادثه، میزان خسارت وارده، وضعیت اقتصادی خانواده مدت حمایت به تشخیص کمیسیون حمایتی تعیین می‌گردد.

 

شرایط لازم برای پایان حمایت:
بعد از مساعدت‌های انجام شده و برگشت خانواده به حالت عادی و ایجاد آرامش روحی و روانی و بر طرف شدن نیازهای اولیه به صورت نسبی.

 

عوامل تأثیرگذار بر اثر بخشی خدمت در مدت زمان استفاده از خدمت:
۱. سرکشی از وضعیت خانواده در طول زمان پس از بروز حادثه؛
۲. ارائه مشاوره جهت ایجاد انگیزه و دلگرمی برای ادامه زندگی؛
۳. همکاری نهادهای حمایتی مانند هلال احمر ، بنیاد مسکن ، بانک‌ها و ... ؛
۴. ارسال فوری اعتبار و ارائه بهنگام خدمت؛
۵. بهره‌مندی هدفمند از مشارکت‌های مردمی و خیرین؛
۶. نظارت و پیگیری؛
۷. راهنمایی در استفاده از خدمات بیمه‌ای.