الف) ایجاد شبکه و زیرساخت ایمن:
۱. شبکه اختصاصی اینترنتی برای انجام ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی با هدف ارائه خدمت به ذینفعان؛
۲. زیرساخت قابل اتکا و مستحکم برای حفاظت اطلاعات و تأمین امنیت ارایه خدمات مناسب؛
۳. به روز رسانی دائمی نرمافزارها و تجهیزات اساسی؛
۴. مدیریت فعال و مؤثر زیرساختها و خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات.
ب) ایجاد دسترسی سریع و کارآمد به اطلاعات و خدمات ارائه شده به آنان:
۱. تبدیل به سازمانی دانایی محور؛
۲. استفاده مؤثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای خدماترسانی بهتر به ذینفعان؛
۳. ایجاد دسترسی جهانی به منابع اطلاعاتی؛
۴. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای همکاری و تعامل مؤثر و داخل و خارج در جهت تحقق دولت الکترونیکی و ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان و ذینفعان.
ج) نظام یکپارچه انتقال اطلاعات و ارتباطات:
۱. تبادل آنی اطلاعات با روشهای گوناگون و روزآمد؛
۲. تعریف خدمات و سکوهای استاندارد برای تبادل اطلاعات؛
د) تقویت و نگهداری نیروی انسانی آموزش دیده و فناور:
۱. برنامههای آموزش از راه دور دائم و مؤثر برای تمامی کارکنان؛
۲. برگزاری برنامههای آموزشی و کمک آموزشی از راه دور برای خانواده کارکنان؛
۳. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بکارگیری نظام ارزیابی شفاف و قابل دسترس جهت نهادینه نمودن شایسته سالاری.